OPI – Strawberry Margarita

Idag bestämde jag mig för att måla naglarna med min favorit från förra sommaren; Strawberry Margarita. Bara namnet ger sommarkänslor! Detta lack är från OPI’s sommarkollektion från 2006, the Mexico Collection.

sm1

sm2

Denna färgen var supersvår att fånga på bild. Kameran hade en tendens att få det att luta mot korall/persika, men så är det inte. Färgen på lillfingernageln på den undre bilden överrensstämmer bäst, alltså är det lite mörkare i verkligheten än på bild. Jag tycker att detta är en helt underbar nyans av rosa, och ett måste i varje kvinnas nagellacksgarderob! 😉 Det är bara så… rosa! Dessutom är det superglansigt, och ännu glansigare blir det med SV.

För övrigt passar denna färgen sjukt bra till mina rosa Havaianas =)

This is my favourite from last summer, OPI Strawberry Margarita. It’s the perfect pinky pink –  that’s the best way to describe it! 🙂 It’s darker IRL than in the pictures above, the closest colour match is my pinkie in the bottom picture. As always with OPI, it’s a very shiney crème that covers well and isn’t streaky. A clear summer must!

~ by lackoholic on 15 April 2009.

4 Responses to “OPI – Strawberry Margarita”

  1. Säkert hur grym som helst,speciellt på tånaglarna nu i sommar. Vilken färg/märke är din ultimata på tånaglarna nu i sommar?

  2. Vilken härlig rosa! Skulle nog passa mig bättre än Shorts Shorts. Jag har börjat skriva upp lite namn på lack som jag vill ha, börjar också bli en lackoholic haha 🙂 Kommer nog bli en maffig beställning från Head2Toe inför sommaren.

    • Jag vet hur det känns, haha! Det värsta är att det kommer nytt hela tiden… Man får nästan kortslutning! 😉

  3. Åååh jag har oxå Strawberry margaritha och älskar den!!! Köpte den när jag var i USA till ett fyndpris! I LÖV!

Leave a comment