IsaDora Graffiti Nails

Nu är snart hösten här och förutom regn och rusk betyder det nya höstkollektioner!!! En nyhet som det har snackats om en del på bloggar här i veckan är Graffiti Nail-lacken från IsaDora. (Jag läste om dem hos fina ex-bloggkollegan Katta Kvack.) Jag fick hem ett par ex att testa och här är resultatet…

Grafitti Nails i Black Tag, White Art, Yellow Crew och Masterpiece Pink (69 kr/6 ml)

Först vill jag visa er en del av de fina höstfärgerna:

Gold Sparkles, Grape Jam, Gothic Black och Silve Sperkles (69 kr/6 ml)

De två krämlacken hade väldigt bra formula (men Gohic Black var lite strimmig efter första lagret) och blev täckande efter två lager. Sparkles-lacken är bra budgetsubstitut till Glitzerland och Lucerne-tainly Look Marvelous (150 kr/15 ml) från OPIs höstkollektion Swiss. Alla fyra kräver tre lager för att täcka väl, IsaDora-lacken glittrar aningens mer. Silver Sparkles är rätt mycket ljusare än sin kusin som ni ser nedan.

Ok, över till grafittin. Första försöket gick inte så bra:

Både guldfärgen på pekfingret och den svarta på ringfingret smetades ut från nageln när grafitti-lacket torkade. Den halloröda färgen blandades med den vita. Undrar varför?

Jag vänade nog inte riktigt så länge som fyra minuter som det står på korken… nytt försök! Men denna gången med nya nagellack under Graffiti-nagellacken.

Wonder Nail nagellack i Muddy Water, Baby Blue, Bare Fudge och Dolce Vita (den blå och rosa är från sommarkollektionen)

Även dessa krämlacken hade väldigt bra formula och blev äckande med två lager. Bare Fudge och Muddy Water kommer bli solklara höstfavorier! 69 kr/6 ml

Och såhär blev det när jag efter (drygt) fyra minuter målade med Graffiti Nail över nagellacken:

Helt klart bättre denna gången, även om det rosa lacket smetade lite även om det var helt torrt. Jag tycker även att de naglar som jag tog tunnast lager Graffiti Nail-lack på – ring och lillan – blev bäst.

Vad tycket du om Graffiti Nail-lacken? Galna, roliga, snygga eller fula? Jag lutar nog mest mot roliga och fula. Detta är något jag kunnat tänka mig till Halloween men inte till vardags…

Lacken kommer till butik i augusti och kostar 69 kr/6 ml.

~ by lackoholic on 29 July 2010.

2 Responses to “IsaDora Graffiti Nails”

  1. Det var nog lite ful/snyggt 😛

  2. Jag fick precis reda om dem, och säger efter att jag har köpt två nu, att de är helt fantastiska! 😀

Leave a Reply

 
