Art Club Budoir – part 1

Först ut på Nail Art temat är foton från när jag lekte med nail art striperserna (eller vad man kallar dem…) från Art Clubs Budoir kollektion. Art Club är Color Clubs nail art-märke, de brukar komma ut med ett nail art kit samtidigt som varje nagellackskollektion.

budoir

Stripes1

Här är en enkel grej jag gjorde för att testa mina stripers. De är väldigt lätta att måla med eftersom penseln är så lång och smal.

striper

Såhär ser de ut de små rackarna. Bild från ArtClub.

Black french

Även jag, som nästan aldrig har så länga naglar att jag kan köra fransk manikyr, kunde måla en lagom rak kant med stripern. Här har jag den svarta stripern som nagelkant, och har spejsat till det lite med en ljus, glittrig linje från Bridal Party-kitet (som jag tävlar ut här).

face B&W

Här har jag lite fler ränder. Jag gillar svartvitt, det är coolt! Gubben ser lite läskig ut, jag vet…

B&W

Det bästa med penslarna är att man bara kan placera spetsen och sen “lägga ner” penseln med hela dess längd samtidigt som man drar den längs med nageln. Om ni förstår vad jag menar. Då blir linjen rak och fin! Här har jag varit lite väl ivrig med överlacket, därav den lite smetiga ringfingernageln. Överlacket är för övrigt sjukt bra, torkar snabbt och blir hårt som tusan! Precis som Seche Vite måste man vara noga med att stänga kanterna för att det inte ska krympa.

Here’s some pictures from me playing with the stripers from Art Club’s Budoir kit! What I love about the stripers are that they are so easy to make straight lines with. The brush is long and thin. The top coat is fast drying and shiney, but like Seche Vite prone to shrinking. So don’t forget to seal those edges!

~ by lackoholic on 03 July 2009.

One Response to “Art Club Budoir – part 1”

  1. Köper man dessa kit på t.ex head2toe eller 8ty8? Jag har aldrig sett dem förut nämligen. :O

Leave a Reply

 
