OPI Espana revisited – part 2

Från Bergmanveckan på Fårö kommer del två av mina utförligare swatches av Espana-lacken!

Först ut är Suzi Skis in the Pyrenees – Our color “mogul” loves this deep blue-grey. Suzi Skiis har, precis som Give Me Moor och Aragon, en lite kornig bas som påminner om vattenfärg (se första bilden). Alla tre lacken har även ett mycket subtilt skimmer, vilket jag lyckades fånga i solen. Jag vill nästan ändå kalla dessa lack för cremelack, för som ni ser är skimret så subtlit att det kanappt syns… Det ger bara lacket en fin glansig yta, och färgen mer djup!

SS1c

SSITP

Indirekt solljus

SSITPsun

Direkt solljus

SSITPclose

Här ser ni skimret, förstorat, i direkt solljus! Suzi Skiis är nog det lack med mest skimmer av de tre.

Here Today… Aragon Tomorrow – Wear this dark emerald before it says adios! Även Aragon har samma korniga bas som Suzi Skiis. Det är ett väldigt fint mörkt mossgrönt lack, en av mina favoriter från kollektionen!

HTAT

Indirekt solljus

HTATsun

Direkt solljus

HTATclose

Närbild på skimret i Aragon!

Manicurist of Seville – A rich sangria shade worth singing about. MOS är en blodröd berry creme. Precis som de andra hel-cremelacken i denna kollektionen är formulan to die for. Lacket appliceras lät och jämnt, perfekt täckande med två lager.

MOS

Indirekt solljus

Pamplona Purple – A pampering, precious plum. PP är mer lila än blå, tyvärr gör min kamera att lacket ser lite blåare ut än vad det är. Ganska rejält mörkare och lite dammigare än sommarens Do You Lilac It?.

PP

Indirekt solljus

Conquistadorable Color – A take-no-prisoners, vibrant red. CC är en mörk hallonröd creme. Den är snäppet mörkare och rödare än bilden visar. CC är täckande med ett lager, här har jag två. Lacket är otroligt pigmenterat, men av gammal vana slängde jag på ett andra lager.

QC

Indirekt solljus

Bullish on OPI – “Cape-ture” the prize in this red-hot shade! BOO är ett lite terracottarött cremelack som även det är lite dammigt. Jag gillar dessa dammiga färger! Kul kontrast till sommarens alla klara och färgstarka lack.

BOO

Indirekt solljus

Det var di hele! Mitt samlade intryck av denna kollektionen är att formulan är så bra så jag nästan trillar ihop och dör. Den blir bara bättre och bättre! Lättmålad, täckande och superglansig. Enligt mig är det en väldigt viktig del av en bra kollektion. Visst, Espana har en del “säkra kort”, många lack är i den rosa/lila/röda skalan. Men när färgerna är så fina och lacken är så lättmålade så kan jag inte bli besviken! Jag gillar även de lite dammiga färgerna, så snyggt. Mina favoriter från kollektionen är nog på rak arm: Aragon, Suzi Skiis, Give Me Moor, No Spain No Gain. Men frågar du mig imorgon så har jag säkert ändrat mig… 😉

Vad tycker ni om kollektionen nu när ni sett utförligare swatches? Vad skippar ni, vad kör ni på?

The formula of Suzi skiis, Aragon and Give Me Moor looks a bit like water colour in the first layer. There is a very subtle shimmer in all three that only is apparent in sunshine and if you look closely. All three need 3 coats.

I absolutley love this collection thought I know that some of you will think it’s boring because of all the “safe cards” like all the different pinks. It’s not a unique collection. But, the formula is freakin amazing! Most of the 2 coaters only really needed one coat to get opaque, but I did two to get that super opaque, even, plastic look. And even though there are a lot of safe cards, I have many favourites from the collection. I would say Aragon, Suzi Skiis, Give Me Moor, No Spain No Gain and Bullish on OPI are my top faves.

~ by lackoholic on 23 June 2009.

2 Responses to “OPI Espana revisited – part 2”

  1. yay, den där Aragorn ska definitivt få flytta hem till mig (gärna han Viggo som spelade honom också ;-))

Leave a Reply

 
