Remover – ett nödvändigt ont

Jag får ofta frågan vilken remover jag använder till att ta bort nagellack. Jag har ingen riktig utstuderad plan när det gäller remover – jag springer ofta iväg till ICA nära med olika färger på olika naglar för att köpa remover i sista sekunden. De undrar nog vad jag håller på med…

acetonFör tillfället använder jag Gripens kemiskt rena aceton – den i den röda flaskan ni vet. Jag tror inte på att nagellacksborttagning utan aceton gör underverk för naglarna – allt som är starkt nog för att ta bort lack är starkt nog för att skada dina nagelband och naglar! Det är ganska logiskt. Removern är ju bara på nageln och huden en kort stund, jag satsar hellre på att återfukta ordentligt efter att nagellacket är borta med olja eller kräm eller vad jag nu känner för. Fördelen med aceton är att lacket försvinner snabbt och effektivt, det är även lättare att undvika att lacket “blöder” dvs åker in under nagelbanden och nageln och sabbar för nästa manikyr. Nackdelen är att det luktar pekka, man blir lite yr faktiskt. Och huden blir även markant mycket vitare än av den lila nagellacksremovern utan aceton från Gripen (ICA nära såklart). Men det är ju mest ett problem om man vill fota sina nymålade naglar… =)

HM removerJag gillar även HM:s remover. Den innehåller inte aceton, men är ändå effektiv. Ärligt talat så gör den inte mina nagelband mjuka och fina (surprise) men fördelen med den är att den luktar bra mycket mindre än Gripens grejer. Det känns lite snällare mot pojkvännen att använda remover som inte gör en aldelles svimmig… Men lika effektiv är den inte!

Så vad är eran removerfilosofi? Aceton – bra/dåligt? Vad använder ni för att rengöra era lackade tassar?

~ by lackoholic on 22 June 2009.

12 Responses to “Remover – ett nödvändigt ont”

  1. Jag gillar inte ren aceton. När jag använder det känns det som att naglarna ska vända på sig och lyfta från nagelbädden. Riktigt obehagligt, så jag kör med Lidls, det är min all time fav.

  2. Håller med Pssion och köper även jag Cien-removern för typ 15 spänn (200ml) på Lidl

    • Billigt = bra! =) En av de bästa jag har prövat kommer från OPI, men dét känns så tråkigt att lägga så mycket pengar på remover…

  3. Måste ta och testa lidls remover, själv kör jag med depends och har gjort i många år. Har den blå men har också provat den gröna som ska vara biologiskt nedbrytbar. Den är också helt okej men det tar sin lilla tid och mycket gnuggade för att få bort lacket.

    • Ja jag tänker också testa den! Jag gillar inte när man behöver gnugga mycket, då blir naglarna ofta så färade av nagellacket man tar bort…

  4. Den från Lidl kör jag också på, även om den luktar ättika efter ett tag 🙂

  5. Jaha jag som haft HMs ett tag men tycker att den färgar huden för mycket gick och köpte depend och tycker den är bra. Den bästa är dock en ajg köpte i USA som jag inte minns namnet på. Kanske ska ta mig till Lidl jag med =)

  6. Cien är den absoulut bästa jag testat och eftersom den även är den billigaste så ser jag ingen anledning att byta sort. Dessutom kommer vi att få en alldeles ny Lidl runt hörnet snart och det är ju toppen!

    • Eller hur, varför ändra ett vinnande koncept – som dessutom är billigt? 😉

Leave a Reply

 
