OPI Espana revisited – part 1

Äntligen har jag lyckts få till ordentliga swatches av Espana-kollektionen! Oddsen har varit emot mig ska ni veta, först Islandsresan och sen en trasig dator på det. Inte lätt. Men nu täbkter jag inte hålla er på sträckbänken längre – här kommer de första sex färgerna från OPI’s höstkollektion!

Först ut är Barefoot in Barcelona – A luscious shade of nude with a Spanish “sole”. BIB är en lite bruntonad beige, mer jordig än exempelvis Tickle My France-y och ljusare än sommarens Over the Taupe. Väldigt jämn och glansig! Här är två lager.

BIB

Indirekt solljus

Can You Tapas This? – This yummy shade of raisin can’t be beat! CYTT är en lite dammig chokladbrun creme – väldigt chic! Namnet passar tycker jag, den får mig att tänka på någon slags tapas-korv! 😉 Här är två lager.

CYTT-

Indirekt solljus

Give Me Moor! – Of this stunning wine-purple. Give Me Moor har, precis som Suzi skiis och Aragon, en lite kornig bas som påminner om vattenfärg. Det krävs för alla tre lacken tre lager för ett täckande reslutat, till skillnad från resten av kollektionen där det bara behövs två. GMM är en mörk plommonlila med ett väldigt subtilt skimmer. 99% av tiden ser den ut som en glansigare creme, men tittar man noga i solljus så ser man skimret. Men inte ens jag sitter och stirrar på mina naglar i solljuset hela dagen, så det skulle lika gärna kunna vara ett cremelack… Nedan har jag en förstorad bild för att visa skimret som faktiskt finns där.

GMM

Indirekt solljus

GMMsun

Direkt solljus

GMMclose

Skimret in action

Pink Flamenco – A sizzling hot pink that will “castanet” over you. PF är en mörkare stark rosa. En klar sommarfavorit och ett säkert kort! Nästan perfekt vid ett lager, här har jag två.
PF

Indirekt solljus

No Spain No Gain – Gain fashion points with this luscious berry. Även här – underbar konsistens! NSNG är en dammig berry creme. Lite som en dammigare version av Miami Beet. En av mina favoriter från kollektionen!
NSNG

Indirekt solljus

Ate Berries in the Canaries – “Isle” take this cool fuchsia! ABITC är en lite mer blåtonad rosa creme. Även denna var täckande med ett lager. Är inte det helt otroligt?

ABITC

Indirekt solljus

Så, det var första halvan av Espana-kollektionen! Vad tycker ni än så länge? Har ni ändrat något på önskelistan sen de snabba bilderna jag lade upp förra veckan? Håll utkik efter del två som kommer inom kort! =)

~ by lackoholic on 21 June 2009.

8 Responses to “OPI Espana revisited – part 1”

  1. Give Me Moor och Pink Flamenco föll mig verkligen i smaken!

  2. Wow! I am from the UK. I was very excited when I viewed your article from the de espana launch – and now the swatches are fab. I’m really looking forward to part 2 as well. I usually choose 6 colours from a collection – but which ones?????????? Do you know when they’re going to be made availabe on general sale? I usually buy my opi from etailers in the states as in the uk it’s VERY expensive.

    • Thanks Gen! They’re available in August. In Sweden they are expensive too – etailers are good if you want many =)

      • Can’t wait for August – and thanks for part 2 swatches too. Shades are really pretty, but definitely good for autumn. Love your blog :))

      • Thanks Gen!

  3. I adore the last 2 and can’t wait to get my hands on them!
    Thanks for the swatches!
    Nikki

Leave a Reply

 
