OPI España – quick swatches

Här kommer några efterlängtade bilder på lacken från OPI:s España kollektion! Jag har haft fullt upp idag – imorgon bitti åker jag nämligen till Island för att tävla för mitt universitet i Nordiska rättegångstävligen om Mänskliga Rättigheter. Det ska bli så spännande! Ni får lova att hålla tumarna för mig. Jag är lite nervis…

Here’s some longed after swatches of the OPI Españna collection! I’ve been very busy today – tomorrow I’m going to Iceland to compete for my University in the Nordic Moot Court Competition on Human Rights. I’ really excited but also a bit nervous! Keep your fingers crossed for me!

Here is Barefoot in Barcelona, Give Me Moor, Can You Tapas This?, Pink Flamenco. They’re all 2 coats, GMM has a SLIGHT shimmer that is barely visible.

IMG_0462

IMG_0465

Suzi Skiis in the Pyrenees, Here Today, Aragon Tomorrow, Ate Berries In The Canaries, Manicurist Of Seville. The two darks are 3 coats, the others are two but were really opaque with just one. The formula of this collection is great! SSITP & HTAT also have a SLIGHT shimmer. As you can see it’s barely visible. You might see a bit of it on my index finger.

IMG_0477

IMG_0479

Pamplona Purple, Bullish on OPI, No Spain No Gain, Conquistadaorable Color. All are two coats, all cremes. LOVE NSNG. It’l like a dustier version of Miami Beet.

IMG_0486

IMG_0493

The whole collection is very easy to apply. With the exception of HTAT and SSITP they all look perfect with just two coats.

OK girls, gotta go finish packing! Hope this stilled your cravings for a while! =) Stay cool and don’t forget to cross your fingers for me…

~ by lackoholic on 10 June 2009.

14 Responses to “OPI España – quick swatches”

  1. Hmm….tycker förvånande nog att ingen av dem känns speciell. Är lite besviken över att de alla är krämlack 😦

    • Det har jag höt från en del håll! Blev lite förvånad jag med att det inte var mer skimmer, men då jag är tokig i cremelack passar det mig som handen i handsken! =) Du får gå loss på någon av de andra höstkollektionerna ist… 😉

  2. Just nu har jag Bullish on OPI på naglarna . gillar’t!

    Vilket lack ur kollektionn gillar du bäst?

    • Oh Bullish är fint! Jag har beslutsångest, gillar No Spain no Gain, Aragon, Give me Moor och Suzin Skiis bäst tror jag. Idag iaf 😉

  3. Puh, va skönt att jag kunde plocka bort ett från lemmingslistan 😉 Väntar med spänning på resten för där finns de verkligt intressanta i mina ögon.

    Håller alla mina lackade tummar för dig! *lyckospark i baken*

    • Tack Riggan! Det gick bra så det verkar som att sparken hjälpte! Vilket plockade du bort? Och vad väntar du med spänning på? =)

  4. Ja tycker om Can you tapas it och No spain no gain 🙂 Och vad du tänka på quality de ny opi collections?

    • NSNG är en av mina favoriter med =) Formulan var väldigt lätt att måla med, hög pigmentering och räckte för det mesta med 2 lager (utom de tre mörka, HTAT, SSITP, GMM som krävde fler lager för att bli täckande).

  5. Helt klart bloggens hittills bästa och roligaste inlägg! Jättekul att se…och vilka färger! Vill ha ALLA!

    • Vi har samma smak! Så underbara färger! =) Kul att du gillade inlägget!

  6. Vilka fina färger 🙂

    Gud så spännande att åka dit och snacka MR! Självklart kommer det gå bra!

    All lycka 🙂

  7. Fina lack är det verkligen, men det känns som att OPIs idéer börjar plana ut rejält. Nästan inget som ser nytt ut längre. =/

    • Kan hålla med om att det inte är så många som är nytt och annorlunda, men jag måste säga att jag tycker att de lyckats med en kollektion med bra balans i, något för alla så att säga. Och dessutom är formulan helt underbar, ett stort plus! Jag tror att du hade gillat Suzi Skiis In The Pyrenees!

Leave a Reply

 
