China Glaze – Retro Diva Collection

Michelle från All Lacquered Up har info om China Glazes nya höstkollektion – jag undrade just vad de haft för sig! China Glaze släpper två kollektioner i höst, dels Retro Diva, dels What’s Your Colour? Den senare är en kollektion med redan existerande lack, en för varje stjärntecken. Lite tråkigt tycker jag… Men Retro Diva ser bättre ut!

CG_CTS_RetroDiva

Cords – rustic gray shimmer
Short & Sassy – a deep burgundy shimmer
Let’s Groove – rich eggplant purple shimmer
Stella – rich purple/pink berry shimmer
Skate Night – rich mahogany red shimmer
Far Out – light neutral brown with gold shimmer
Stroll – deep red with a small particle of gold glitter
Thunderbird – rich red shimmer
Drive In – orange/red shimmer
Street Racing – deep copper shimmer
Free Love – brilliant orange shimmer
Cruisin’ – golden orange shimmer

Och här är de nysläppta färgerna från What’s Your Colour?

CG_CTS_WhatsYourColorFront

Väduren: Salsa
Oxen: Rich & Famous
Tvillingarne:  Solar Power
Kräftan:  Platinum Silver
Lejonet:  Code Orange
Jungfrun:  Bermuda Breakaway
Vågen: Spontaneous
Scorpionen: Heart of Africa
Skytten: Coconut Kiss
Stenbocken: Unplugged
Vattumannen: Custom Kicks
Fiskarna: Passion in the Pacific

Source: All Lacquered Up

Vad tycker ni? Verkar det som en hit eller får Retro Diva med alla dess röda, rosa och mahogny lack ge vika för OPIs efterlängtade Colleción d’España?

~ by lackoholic on 06 June 2009.

4 Responses to “China Glaze – Retro Diva Collection”

  1. Härligt! Jag hoppas färgerna är fina IRL också. De där med stjärntecknen ser ju riktig skoj ut!

    • Ja, det rä en kul idé, men det hade varit ännu roligare med fler nya färger, istället för ett nysläpp av gamla tycker jag!

  2. Spontant tycker jag inte att Retro Diva-kollektionen känns särskilt spännande, men jag kanske ändrar mig när man får se swatches så småningom.

    Och jag håller med om att “What’s your color”-kollektionen skulle ha varit intressantare om den bestod av nya färger.

Leave a Reply

 
