Color Club – Catwalk Queen Collection

För att gottgöra avsaknaden av inlägg under helgen kommer här bilder på hela Color Clubs kollektion Catwalk Queen! Jag kan berätta att lördagen gick åt systerns väldigt lyckade möhippa, söndagen var jag bara allmänt seg (inte helt oväntat!).

FRD

Först ut – Front Row Diva! FRD är ett svagt lilagrått lack med frostigt, nästan lite metallic skimmer. Det var lite svårt att få jämnt de första lagren, men jämnade ut sig vid det tredje.

Front Row Diva is a slightly greyish/purpleish polish that has a frosty, almost a bit metallic shimmer. It was a bit hard to apply evenly, but three coats did the trick.

RM

Runway Muse är ett inte helt täckande lack som nog gör sig bäst över ett annat lack (om man nu gillar täckande, som jag). Det har ett blå/grön/rosa/pärlemorsaktigt skimmer. Både RM och RTW (nedan) är svåra att beskriva! Jag tycker att bilderna visar de olika färgerna lacket skimrar i. På pekfingret ser ni lite av der rosa skimret. Här jag jag tre lager. Lacket var tunnt och lätt att applicera.

Runway Muse is a transparent polish with a fine shimmer, perfect for layering. The shimmer goes in blue/green/pink/pearly shades. This is three layers. RM was quite thin and easy to apply.

VC

Jag har blandade känslor för Vintage Couture. Till konsistensen är den lite “kritig” och svårmålad, den kräver tre lager för att bli fin. Den är liksom lite trög. Men herre min je vad jag älskar färgen! Det är en alldeles underbar ljusrosa pastell, som är stark trots att den är partellig. Svårt att förklara! Men min slutsats är iallafall att jag står ut med konsistensen – resultatet blir så snyggt! Undrar vad som hänt om man droppat i lite thinner…?

I’ve got mixed feelings about VC. It’s a bit chalky to the consistency and hard to apply. But OMG I just LOVE the colour. It’s a mod pink that is pastel and very pink at the same time. Hard to explain… In the end I still love it, the end result is so pretty!

RtW

RTW är RMs kusin – samma konsistens, samma transparens (det rimmar!). Men RTW skimrar i röd/brons/lila/guld/rosa. Ja ni ser. Det är rätt fint, eller hur? Även denna hade nog varit bäst ovanpå något täckande lack.

RTW is just as easy to apply as RM, and just as transparent. RTW has a red/bronze/purple/gold/pink shimmer and is very pretty. Great for layering.

CQ

Och nu till kollektionens två favoriter! Catwalk Queen visade jag för ett tag sen som en jämförelse med Chanels Vendetta, och kom fram till att de inte var så lika trots allt. Men det gör inget, det betyder att man har två snygga lack istället! =) Jag älskar denna färgen! Den är väldigt mörkt lila. När den är i skuggan ser man knappt skimret, bara lite skimmerpartiklar. Men i solen! Ojojoj. Det har jättefint lila/rött/brons skimmer som glittrar så. Som om inte det skulle vara nog är formulan helt underbar – här är två tunna lager, och den glider på tunt och jämnt. Definitivt en keeper!

Now over to my two favourites from the collection. Catwalk Queen is a very dark, vampy purple with a fine red/purple/bronze shimmer. A while ago I compared it to Chanel Vendetta and found out that you need both. As if the amaizingness of the colour wasn’t enough, the application is to die for! This is two thin, even coats. It’s a keeper! =)

FA1

Andra favoriten är den ljust lavendellila holon – Fashion Addict. Detta var min Valborgs-NOTD och den är så himla fin när solen lyser på! Här har jag två lager.

The second favourite from this collection is the soft lavender purple holo- Fashion Addict. It’s just so pretty in the sun. This is two coats.

Jag ser fram emot att se vad Color Club har för planer inför hösten! De har gjort väldigt bra kollektioner under våren och sommaren. Speciellt Electro Candy var helt klockren. Undrar om även Color Club kommer att gå på den matta trenden i höst, liksom OPI & Zoya?

I really look forward to seeing what Color Club’s plans are for this fall! I’ve loved all their collections for this sprin and summer. Especially Electro Candy was just spot on. I wonder if they too will go for the matte trend like OPI and Zoya?

~ by lackoholic on 25 May 2009.

2 Responses to “Color Club – Catwalk Queen Collection”

  1. Supersnygga lack, allihop!

Leave a Reply

 
