China Glaze – Sky-High-Top

Idag blev det Sky-High-Top, ännu ett av Kicks Kick’s lack! 😀

Sky-High-Top är en riktigt fin klarblå färg med ett diskret ljusblått skimmer. Här har jag två lager. Jag blir så glad av lacken från China Glazes Kick’s kollektion! En riktig höjdarkollektion måste jag säga. Jag är även sugen på Fly och Custom Kicks…

SHT

Sky-High-Top is a true blue with a discret lightblue shimmer. This is two coats. I love the Kick’s collection!

Below is a comparison between SHT and Pure Energy. As you can see, PE’s base is a tad lighter, plus it has more light blue shimmer in it. This makes PE it a lighter blue in all. If you love blue, you *need* both.

jämf SHT PE

Till Riggan: här är en jämförelse mellan Sky-High-Top och Color Clubs Pure Energy från Electro Candy kollektionen. Medan SHT ser ut som ett crèmelack när inte starkt ljus/solljus visar skimret, är skimret i PE betydligt mer framträdande. PE’s bas är dessutom ljusare än SHTs. Det tillsammans med att PE har mer ljust skimmer gör att PE blir mer vibrant (i avsaknad av bättre ord). Så om du gillar blått (som jag vet att du gör) så behöver du definitivt båda! 🙂

~ by lackoholic on 19 May 2009.

9 Responses to “China Glaze – Sky-High-Top”

  1. jag har svårigheter att bestämma mig.. gå till min blogg och hjälp mig!

  2. Riktigt fint blått lack, speciellt med det frostiga skimret!

  3. Tusen tack! SHT fick jag med min TD-beställning idag men du har rätt, jag behöver definitivt PE 🙂

  4. I love these! I don’t have any from these collections but I hope to get them soon! nice comparison 🙂

    • Thank you! Love them too =) I can strongly recommend both collections!

  5. Ganska likt CG Caribbean blue? Var inte så förtjust i det lacket men detta ser lite knalligare blått ut. Är väldigt sugen på Kicks lacken.

    • Ja Kick’s är en höjdarkollektion! Jag har inte CB så kan inte jämföra…

Leave a Reply

 
