Essie – Carousel Coral

Essies Carousel Coral är min NOTD. Detta är en typisk Essiefärg – klassisk och tjejig. Men jag har länge letat efter en bra korallcrème så jag är nöjd!

CC

Denna färgen kommer vara snygg till sommarbruna händer (och tår)! Här har jag tre lager. Lacket fick torka lite mellan varven , då det visade tendenser till cuticle drag… Vanligtvis är jag otålig och målar på i ett!

Förresten är jag sjukt besviken att jag missade Zoyas TweetBuy som de hade igår – Full size samplers från Ooh-La-La och La-Di-Da som man fick när man beställde deras Color Lock system på nätet. 12 lack + 6 treatments för $48! Dock fick jag en glad nyhet från Zoya på Twitter – snart börjar de skicka till Sverige!

~ by lackoholic on 13 May 2009.

12 Responses to “Essie – Carousel Coral”

  1. Åh vad nice att de snart börjar göra det! Då kanske man kan vara med nästa gång de har ett sånt erbjudande.

    • Eller hur! Jag väntar spänt… Dessutom är jag sjukt sugen på deras höstkollektioner!

  2. I love this! I might have to find this one and give it a try!

    • Thanks! I’ve been lemming this for a while now, and I’m not dissapointed! Perfect coral pink for summer…

  3. Åh vad snyggt detta lacket är! Jag har varit sugen på att köpa det ett tag, och efter att ha sett det på dig nu så måste jag nog bara beställa det.. 😉
    Tack för kommentaren du lämnade på min blogg; det var så jag hittade hit, du har en jättefin och kul blogg. Väldigt fina foton också!
    Vet du; du har precis gjort mig väldigt lycklig! Zoya börjar skicka till Sverige?!?! Woooohoooo!! 😀

    • Tack Vanessa! Tycker att du borde beställa det =) Tack själv för din kommentar, kul att du hittat hit! Visst är det kul att de jobbar på shipping till Sverige? Tills dess har jag blivit rekommenderad att beställa från Supernail (UK). Men det blir ju lite dyrare…

  4. Korall färgade lack är väldigt fina, men får gärna vara mörkare eller ljusare för min smak. Fint är det i alla fall!

    • Tack! Som den Lackoholic jag är gillar jag alla nyanser… haha! =)

  5. Den här färgen vill jag ha!:)

  6. Oh, that looks like a perfect coral!

    I’m ignoring the Essie basic collection constantly because of their crappy swatches – and minuscule bottle images in most web shops do not help either. I’m sure that there are many pretty reds and noteworthy nudes to find out in Essie’s range…

    • Thanks! I love it… I’d been lemming this for such a long time after seeing it on nailgal. I’m also sure there’s many more pretties hiding out there in the Essie-jungle! 😉

Leave a Reply

 
