Color Club – Electro Candy Collection

Här kommer äntligen swatches på Color Clubs Electro Candy Collection! Hela kollektionen är neon med fint skimmer i. Det var lite trixigt att pricka in en dag jag och solen var hemma samtidigt, men till slut…!

vol-blogg

Så fint grönt skimmer i detta gula neonlack! Här är tre lager med överlack. Som överlack har jag använt Color Clubs Vivid Color Intensifying Top Coat (på alla sex bilder).  Volt of Light var det enda lack som behövde mer än två lager för att bli jämnt.

Very pretty yellow neon with fine green shimmer. The only polish in the bunch that needed three coats. I’ve used Color Clubs Vivid Color Intensifying Top Coat for all the pictures.

was-blogg

What a Shock! Verkligen en grönchock! Jag som brukar vara lite åt det fega hållet i mina färgval blev förvånad över att jag älskar denna färgen! Riktigt gräsgrön. Fint skimmer i olika gröna och nästan lite turkosa nyanser. Två lager.

This is a real green shock! I don’t usually go for greens, so I was surprised to like this as much as I did. It’s a true grass green. The fine shimmer is in different shades of green and in some lightings almost leans towards turquoise. Love it!

ec-blogg

Denna bilden är tagen i morgonsol till skillnad från de andra som togs i kvällssol. Electro Candy var det lacket jag valde som manikyr, kanske mest på grund av att jag hade en del grejer att göra där grön eller blå neon inte kändes helt passande…  😉 Här har jag två lager lack och överlack. Electro Candy är hot pink med fint sliver och turkost skimmer.

This picture is taken in morning sun as opposed to the others who were taken in evening sun. I chose Electro Candy as my full manicure, maybe more due to the fact that I had some things to do where I couldn’t pull off a green or blue mani… This is two layers of polish and one of tc. Electro Candy is a hot pink neon with fine silver and  turquoise shimmer.

ts-blogg

Denna färgen är lite odefinierbar. Den är ju orange vid första anblick, men drar även lite åt det persikofärgade hållet. Skimmer i silver och turkos/grön. Två lager + överlack.

A bit of a undefineable colour. It’s mostly orange, but also a bit peachy. It’s bright for sure, but not as neon as the others. The shimmer is slivery and green/turquoise. Two coats + tc.

uv-blogg

Två lager ger perfekt resultat. Ultra Violet är en lila neon med blått och turkost skimmer. Älskar den!

Two layers gives a perfect result. Ultra  Violet is a purple neon with blue an turquoise shimmer. I love it!

pe-blogg

Detta lacket är helt underbart. Så jäkla vacker blå färg med turkost skimmer. Två lager blev perfekt!

This polish is just wonderful! The colour is amazing, a bright blue with blue and turquoise shimmer. Two coats and tc gave perfect result.

Sammantaget är detta en väldigt lyckad sommarkollektion! Vackra, starka färger med fint skimmer som är underbart fint i solen. Mina två favoriter är nog Pure Energy och What a Shock!, de är verligen happy colours. Dessutom är lacken lätta att måla med, både konsistensen och borsten är bra. Priset är dessutom helt OK! Denna kollektionen finns både på H2T och på 8ty8.

All toghether I think collection is a success! The colours are bright and beautiful with a shimmer that makes the finish “glow” in the sun. My two favourites are Rure Energy and What a Shock!, they are really happy colours! 🙂 On top of that, the formula of this collection is great and the brush is easy to work with. The price is good as well, which makes it even better! =)

~ by lackoholic on 03 May 2009.

8 Responses to “Color Club – Electro Candy Collection”

  1. Jag älskar Ultra Violet och Pure Energy (därför jag bara köpte de två hihi). Men Electro candy kunde nog vara något för mig också. Jag gillar ju rosa 🙂

  2. Rosa rocks! 😀 Jag älskar hela kollektionen… =) Color Club har lyckats igen!

  3. Stilla undran till dig som verkar ha både, hur lika/olika är Pure Energy & ChG Sky High-top?

    • Tyvärr har jag inte Sky High Top, men utifrån de bilder jag sett verkar de onekligen väldigt lika. Kanske att skimret i Pure Energy är lite mer framstående?

  4. Jag skulle nog säga att Tangerine Scream är åt korall hållet, med neon. 🙂

    • Det är en svårdefinierad färg, men enligt mig drar den mer åt det orangea persikohållet… Men alla ser det ju på olika sätt! 😉 Snygg är den iaf! =)

  5. typiskt. jag skulle inte ha något av dessa lack men nu är jag sugen på både det lila och det blå… Ska se om jag kan radera dem ur minnet eller halkar dit på en beställning. 😀

Leave a Reply

 
