Butter LONDON – Muggins

butter-london-spring

Jag har länge varit nyfiken på Butter LONDON, både på grund av deras non toxic-policy (3 free), deras snygga färger och fina flaska. I Sverige finns de bara att köpa på en e-butik; E-beautyshop.com. Även de har miljötänk som motto – bra! Efter att ha sett bilder på Butter LONDONs sommarkollektion var jag bara tvungen att pröva Muggins, ett av de lack som såg finast ut på promobilden!

muggins-blogg

Här har jag två lager lack plus överlack (det är lite åt det matta hållet utan överlack). Färgen har en hint av lavendellila i sig som inte kommer fram ordentligt på bilden. Väldigt fin och vårig pastellfärg! Lacket torkar väldigt snabbt och blir täckande på två lager.

Det luktar inte alls lika starkt som andra lack, även om de flesta lack idag är 3 free. Igår när jag hade målat satt jag och sniffade på mina fingrar för att komma på vad det luktade som. Efter ett tag kom jag på det – barbiedockor! Det luktar helt enkelt dockplast! Lite kul… Jag misstänkte att den rektangulära korken skulle vara lite svår att måla med, men det var den faktiskt inte alls. Däremot var den lite trixig att skruva på… Men snygg är den! =)

~ by lackoholic on 02 May 2009.

2 Responses to “Butter LONDON – Muggins”

  1. Sommarläcker pastell.

    Faktum är att jag bytte bort mina 3 BL bara för att jag inte kunde med korken MEN sedan fick jag lära mig på MUA att den ska gå att ta bort (ungefär som på Chanel antar jag)

    • Gud vad kul, jag hade precis samma tanke när jag fick den. Så jag drog lite i den och så, men den satt så trögt så jag vågade inte slita. Men nu när jag prövade igen så gick den av! Coolt! =) Tack för tipset!

Leave a Reply

 
