OPI Bright Pair 2009 – Paige Premium Denim

Jag må vara en av få nagellacksbloggare som blir alldeles stirrig över en hel kollektion med crèmelack… Men jag tycker att det är så fint med glansiga, täckande och färgglada lack utan skimmer! Jag har längat efter att få se OPIs nya Brights-kollektion, och jag är inte besviken!

nrftb-blogg

Jag har svårt att bestämma mig för en favorit från denna kollektionen, alla är så fina. Men No Room for the Blues ligger definitivt i toppen! Här är två lager, inget överlack. Som en sommarhimmel!

otsp

On the Same Paige är en svårförklarlig färg, lite brun-röd-orange. Den hade även passat bra i höst! Sjukt snygg. Även här har jag två lager utan överlack.

ott-blogg

Två lager, inget överlack. Härlig färg, lite dammig! En typisk sån färg som ser så tråkig ut i flaskan, men är väldigt snygg på nageln.

ss-blogg

Typisk lillasyster-favorit! Väldigt fin rosa som nästan drar lite mot lila. Även pojkvännen gillade denna, han prickade helt rätt och sa “oh, vad… bright!”. Klok man. Två lager, inget överlack.

agf-blogg

Lila är så svårt att fånga med kameran! Som vanligt blir det alldeles för blått. Vet inte om alla mina hjärnceller är borta efter valborg och en morgon med nagellacksmålande, men det bästa ord jag kan komma på att beskriva denna med är just lila. Det perfekta lila crèmelacket som inte är för ljust, inte för mörkt. Här har jag tre lager (två hade räckt) och inget överlack.

imbp-blogg

In My Back Pocket var det enda lacket som krävde tre lager i denna kollektion. Men så snyggt det är! Lite feg-variant av min happy colour Orange Revenge från Color Club. Känns lite Halloween-ig!

Överlag är jag väldigt nöjd med denna kollektionen, och det vet jag att många andra kommer att vara med. Speciellt nöjd är jag med formulan, det är inte sällan OPI-lack kräver tre lager för att bli helt jämna och täckande tycker jag. Men här var två lager regeln och tre undantaget! Dessa lack kommer nog bli använda mycket i sommar!

OPI Brights Paige Premium Denim finns i butik (bl.a. Kicks och Åhléns) från mitten av maj och kostar 150 kr styck. De finns inte på internet än, men  kommer säkert snart. Kan löna sig om man vill slå på stort!

I love this collection! I’m probably one of few nail polish bloggers who gets excited about cremes, but I love it! The formula of these polishes is perfect. They are easy to apply and only needed two coats (except for In My Back Pocket, who needed three). I can’t really decide which my favourite is, but No Room for the Blues and Shorts Story are defenitly two of them. Good job OPI!

~ by lackoholic on 01 May 2009.

7 Responses to “OPI Bright Pair 2009 – Paige Premium Denim”

  1. Jag vet inte om jag fått tag i ett måndagsex, men jag tyckte A Grape Fit!var seg och tjock i formulan.

    • Skumt! Min var bra, blev snyggast med tre lager, men inget att klaga på i övrigt! Det är så tråkigt när man får måndagsexemplar! 😦

  2. Alla ser underbara ut på dej!

  3. Tack snälla Sanna! 🙂

  4. den rosa är super!!

  5. Jag håller med dig, glansiga creme lack är grymt snygga! Här gillade jag speciellt Shorts Story och A Grape Fit!. 😀

Leave a Reply

 
