Viva la Diva sommarlack

Detta är faktiskt första gången jag prövar Viva la Diva, spännande! Måste säga att lacken var över förväntan. Sommarkollektionen består av en neon utan skimmer och två nästan-neonlack med fint metallicskimmer.

111-blogg

Nr 111 var min favorit från denna kollektion. Väldigt härlig sommarfärg, plus så lätt att måla med och så täckande! Lillfingernageln har bara ett lager lack, se så bra det ser ut ändå! Jag ville dock ha två lager ändå för att färget skulle komma till sin rätta… Själva färgen är lite odefinierbar. I flaskan (och på bilden) ser den helt klart orange ut, men på nageln drar den nästan lite åt det rosa och korallfärgade hållet. Skumt men väldigt snyggt!

112-blogg

Detta lacket var mitt lilla problembarn. Här har jag målat tre lager, och fortfarande ser det lite “flammigt” ut. Men, gulaktiga och ljusgröna lack brukar ju vara svåra att få jämna. Man skulle kunna pröva att ha ett lager heltäckande vitt under för att jämna ut. Får prövas till nästa gång… Riktigt somrig färg är det iallafall! Den är nog snyggare när man fått lite färg på händerna! =)

113-blogg

Nr 113 är min näst-favorit från kollektionen (av tre, haha). Denna färgen är ett starkt kort i sommar. Rosa och korallaktig neon, här med överlack för att få glans. Å andra sidan är matta lack poppis just nu, så varför inte köra utan? Detta var, liksom 111, nästan helt täckande vid bara ett lager. Här har jag dock två! Det blir mycket färgstarkt i sommar och jag gillar det!

Överlag så gillar jag Viva la Divas lack. De är prisvärda (ca 50kr), och har lagom tjock konsistens som gör dem lätta att måla med. Plus så torkar de snabbt! Borsten slår dock inte min favvoborste, OPI, men det är det ju inte många som gör… Viva la Diva finns på Åhléns, Lindex och på Pashion.nu för alla internernödrar.

~ by lackoholic on 28 April 2009.

2 Responses to “Viva la Diva sommarlack”

  1. Så himla kul att du testar så många nya märken!

    Särskillt eftersom jag bör vidga mina vyer! haha.

    • För det bör du! 😉 Nyfiken på att se ditt livs bästa manikyr imorgon när du kommit hem!

Leave a Reply

 
