Lackoholic spanar in: Kajsa på Coolstuff.se

För att ge er inspiration och se vad andra nagellacksälskare där ute har på sina naglar har det blivit dags för ännu en “Lackoholic spanar in”! Sist var fokus på Rihanna, nu har turen kommit till Kajsa som är en av grundarna av den coola nätbutiken Coolstuff.se. Kajsa har lärt mig många av mina tips och knep och har alltid underbart fina naglar!

Vad gillar du bäst för nagellack och varför? Chanel gillar jag mest och har nästan bara, tycker om deras chanel_nail_polishes1pigment, de täcker bra och är tjocka. Sen finns det så underbara färger! Men en stor nackdel är att det inte kommer ut nya färger så ofta som jag vill. Men vilket märke man väljer handlar nog en del om vana, jag har tex börjat vänja mig och gilla OPI´s lack och deras konsistens och där finns ju hur mycket färger att välja mellan som helst!

Vad är ditt bästa nageltips? Att inte fuska! Rengöra negalplattan noga, grunda med underlack, toppa och försegla med överlack. Man kommer inte undan på den punkten!

Hur ofta byter du nagellack? Jag byter 2-3 gånger i veckan. Jag har alltid mycket kort och  ”fyrkantig” form på mina naglar eftersom jag tycker att det är snyggast, är också  praktiskt för att det ej slits av så mycket i topparna då. Men jag tycker att det är trashigt med minsta lilla slit/flisa på lacket, så då måste jag byta och göra om direkt!

Vilken nagellackstrend tror du på till sommaren? Knalligt! Orange, kleinblått, lila och rosa. Tex. Shootout At The O.K. Coral från OPI, Electro Candy från Color Club, Cashmere Cardigan från Orly.

Vad har du för nagellack just nu? Splendeur by Chanel. Jag är inne på min andra flaska Splendeur och det är nog den färg som jag använt mest förutom ”Fire”, den har perfekt konsistens och är bara så snygg! Sommar som vinter!

kajsa

Vem skulle du vilja att Lackoholic spanar in härnäst? Eftersom jag har lite hatkärlek för Gwen Stefanis stil och look (antagligen för att den skiljer sig så från min…) så säger jag henne!

gwenstefaniBild: www.celebritynails.com

~ by lackoholic on 05 April 2009.

3 Responses to “Lackoholic spanar in: Kajsa på Coolstuff.se”

  1. Jag bara älskar “Lackoholic spanar in”, det är helt underbart att få ta del av tips från andra coola chics också! Detta är helt enkelt en superhärlig site 🙂

  2. […] spanar in: Gwen Stefani När jag riktade min nagellackskikare mot Kajsa på Coolstuff.se, önskade hon ju att Gwen Stefanis nagellacksstil skulle kollas in härnäst. Sagt och […]

Leave a Reply

 
