China Glaze – Orange Marmalade

Jag vet att jag är typ sist i bloggvärlden att publicera bild på China Glazes Orange Marmalade men det bryr jag mig inte om just nu. För jag. Älskar. Denna. Färgen!!! Jag brukar ju mest köra på crèmelack, men sen första penseldraget med Orange Marmalade är jag kär. Detta är mitt absoluta favoritlack, punkt. Det dumma är att det betyder att jag nog måste beställa resten av kollektionen också… ajajaj. Men jag har ju namnsdag i maj, vem vet? Haha =) Kolla själva så får ni se:

chg-pure-marmalade1

Men de roliga är att jag har sett så många bilder och tänkt “oj, det där orangea, det är nog snyggt!” Men när man ser det i verkligheten är det tio gånger bättre. Det skimrar i allt från guld till orange till rost och man kan inte sluta stirra! Det ultimata eldprovet hade varit att testa på mina systrar som är crèmefrälsta! Beware…

I know I’m last to the party, but I’ve finally tried my bottle of OM that’s been on the shelf for almost 2 weeks (why?!). And I love it! It’s even more beautiful than I imagined it would be… Shimmer in all colours from gold to orange and shimmer. Definitley my new favourite!

Update: The sun came out and I managed to snap a better picture!

chg-pure-marmalade2


~ by lackoholic on 02 April 2009.

4 Responses to “China Glaze – Orange Marmalade”

  1. Var just det som inte slank ner i min korg, fast dom flesta andra gjorde det:)

  2. Det var en fin nyans av orange det där. Jag tänkte byta färg på mina tånaglar i kväll. Förslag? Vad kör du själv för färg/märke/nyans på dina tånaglar just nu?

Leave a Reply

 
