China Glaze – Pure Elegance

Här kommer lite bilder på ett väldigt fint rosa skimmerlack; Pure Elegance av China Glaze. Skimret i lacket är väldigt fint och diskret, och gör att det ser högglansigt ut. Jag hade jättesvårt att fånga det med min kamera som ni ser nedan, men det skimrar i olika rosa nyanser och lite guld/persikofärg. Fint!

chg-pure-elegance1

chg-pure-elegance2

Den under bilden är i dagsljus och den övre är under lampa. Vad tycker ni?

~ by lackoholic on 01 April 2009.

4 Responses to “China Glaze – Pure Elegance”

  1. Vilken underbar nagelblogg. Jag en nagellackstokig kille som har över 40 nagellack i min ägo, gillar de flesta färger men gillar röda o cremelacker bäst. Jag har Alltid mina tånaglar målade just nu Bio Sculpture(klarröd). Längtar till sommaren när man får visa upp målade tånaglar i flip flopsen. Vilka färger gillar du bäst?

    • Hej Peter! Vad kul att du gillar bloggen! Jag älskar också rött, men just nu är jag inne i en orange period… Tånaglarna målar jag helst röda eller mörka!

  2. Hej. Ska beställa lite lack från usa nu 🙂 tänkte bara höra vad du tycker om china glaze? Är det värt att lägga pengar på några av de lacken också eller ska jag satsa på OPI? Du verkar ju använda båda, eller har jag fel?

    • Hej Leo! Jag älskar China Glaze med, min favorit strax efter OPI… Det enda jag gillar bättre med OPI är borsten! Annars tycker jag att de är rätt likvärdiga! ChG har så många snygga färger! Kolla in nya kollektionen Kicks hos All Lacquered Up (länk till häger) =)

Leave a Reply

 
