I love Seche Vite!

Som ni ser på bilderna av Time-less is More gick det lite bättre med Seche Vite-applikationen denna gången. Så jag tänkte dela med mig lite av mina tips! Jag prövade att måla ett vertikalt streck över nagelkanten med överlacket efter att ha täckt nageln med överlack “på längden”. Trodde aldrig att det inte skulle synas eller bli fult, men det blev jättebra! Som ni ser på bilderna av Time-less is More har överlacket inte krympt vid toppen till skillnad från bilderna av Essies Steel-ing the Scene, och lacket sitter som berget. Man ser inte alls att jag målat en gång på tvären, överlacket flöt ihop hur mjukt som helst.

Ett annat tips är att se till så att man inte tar för mycket överlack. Det är så tjockt så det kommer mycket på borsten även om man långsamt stryker av den mot kanten innan man applicerar. Med mitt Orly Sec N’ Dry fick jag alltid ta så mycket lack jag bara kunde få upp på penseln för att det blöta lacket under inte skulle repas eller förskjutas av överlacket, men detta problem har jag inte med Seche Vite!

i-love-seche-vite2

~ by lackoholic on 25 March 2009.

2 Responses to “I love Seche Vite!”

  1. Kan man bara köpa seche vite overseas? Det verkar sjukt härligt:)
    Jag har testat de där dropparna som jag skrev till dig om för ett tag sen. De heter Drip Dry och det är tydligen OPIs. Det stod i häftet som följde med att det funkar bäst med OPIs överlack (såklart) men det måste ju ha att göra med det där som du skrev om vad nagellacken innehåller för ämnen. Jag tycker att det funkar helt ok, utan det hade jag nog inte kunnat måla mina naglar alls, det blir alltid för sent på kvällen för att det ska hinna torka… Har även beställt hem Got a date to-knight. Det är såå fint, älskar det!
    Oj, vad detta blev långt..
    Ser fram emot framtida inlägg! Kram Leo

    • Hej Leo! Håller med, snabbtorkande hjälpmedel är ett måste =) Du kan även beställa SV på http://www.eleven.se, där är det lite dyrare men billigare frakt och ingen tull om du bara ska beställa ett. Annars har du http://www.head2toebeauty.com‘s billigaste shipping charges – USPS First-Class Mail International (utan försäkring) här:
      1 bottle $8.50
      2-4 bottles $11.80
      5-7 bottles $15.10
      8-10 bottles $18.40
      11-13 bottles $21.70
      14-16 bottles $25.00
      Tänk på att tull tillkommer med ca en fjärdedel av priset innan frakt! 😦

Leave a Reply

 
