Essie – Steel-ing the Scene

Mitt paket från H2T har kommit! Jippie! Det blev 6 lack + ett Seche Vite överlack samt en glasnagelfil (wow vad bra den är!). Det blev $15.10 i frakt och 133 kr i tull (ca en fjärdedel av kostnaden extra).  Men det var det värt!

Igår målade jag med Essies Steel-ing the Scene. Först kunde jag inte bestämma mig om jag gillade det eller inte, jag tror att man måste matcha det bra med vad man har på sig för att det ska komma till sin rätta. Igår hade jag brunt och grönt till, det var inte helt OK…

essie-steel-ing-the-scene2

essie-steel-ing-the-scene3

Dessa två bilderna tog jag i direkt solljus, då ser man allt glittret extra bra.

steel-ing-the-scene1

Detta togs under lampan. Färgen är lite odefinierbar, i vissa ljus ser den helt klart silvrig ut och i andra skiftar den närstan mot mörk guldmetallic. Spännande! 😉

Över detta hade jag mitt nya Seche Vite, och jag kan bara säga att jag blev inte besviken. Förutom att det torkade jättesnabbt och blev supergalnsigt så är ytan hård som stål! Jag har slagit i naglarna ett par gånger sen jag målade det och trott att lacket slulle skavas av, men inte! Det enda negativa jag kan säga är att lacket “krymper” när det torkar. Detta syns på första bilden. Man får vara noga med att försegla topparna på nageln även med överlacket, så ska detta inte vara något problem. Hoppas att jag lyckas bättre med det nästa gång!

~ by lackoholic on 24 March 2009.

Leave a Reply

 
