Chanel swatchaton

chanel-swatchaton

Min kära syster och “Chaneloholic” har låtit mig gå loss bland hennes nagellack i helgen. Som ni kanske vet är Chanels nagellack inte mina favoriter pga att jag tycker att de är för mjuka (jag får lätt rispor och flisor i dem) och att jag inte orkar vänta på att de ska torka. Men herre-min-je! vad de är fina i färg och yta! Jag väntar bland annat på en flaska Seche Vite från H2T som bör komma denna veckan (idag? imorgon? längtar!). Kanske hade detta underbara överlack löst problemet?

Nu över till the real business… Först ut: rosa!

chanel-rosa1

chanel-rosa2

chanel-rosa3

chanel-rosa

Alla lack är tre lager. Organdy var väl använt och lite tjockt i konsistensen, därför ser det lite buckligt ut. Men färgen är underbar! Glittret i Rose Satin är helt underbart, det är samma typ av glitter som i Blue Satin. White Satin är en perfekt vit nyans, med lite lite skimmer i som ger lyster snarare än skimmereffekt. Cassis är en fantastiskt fin sommarrosa med lila undertoner.

Över till rött:

chanel-rod1

chanel-rod2

chanel-rod3

chanel-rod4

Även de röda lacken är tre lager, mest för att färgerna skulle komma helt till sin rätt. Det hade nog räckt med två. Cherry var väldigt tunn, men en finn ljusröd med jelly-känsla. Fire var nästan slut (förståeligt, underbar färg!) och var lite svårmålad. Lotus Rouge är helt underbar!

Till sist: mörkt

chanel-mork1

chanel-mork2

chanel-mork3

chanel-mork4

Detta var fösta gången jag prövade Black satin, och jag förstår nu vad alla var så galna i! Redan fösta lagret blev nästan heltäckande, vilket är galet bra när det rör sig om ett svart lack. Alla lacken är dessutom högglansiga. Färgen kommer så bra till sin rätt då! Det hade blivit mörkt när jag tog de sista bilderna, men färgen stämmer bäst överrens på det första och det tredje fotot. Det andra (under en lampa) och fjärde (med blixt) är med för att visa Blue Satins fina blå skimmer.

chanel-mork5

Tack till Kajsa för att jag fick gå lös bland Chanel-lacken!

~ by lackoholic on 23 March 2009.

3 Responses to “Chanel swatchaton”

  1. Vilket bra sortiment av lack om jag får säga det själv! 😉

  2. Hej kära Lackoholic!

    Vilket uuuuunderbart test, särskilt eftersom jag bara älskar Chanel! Nu kommer jag absolut att ge mig ut på jakt efter Madness, vilken härlig färg!

    Tack för en inspirerande och kul site 🙂

    /Lisa

  3. Kul att det uppskattas! 🙂 K- Håller med om att det är ett bra sortiment av lack! Lisa- Madness är så vackert… Mina favoriter är White Satin och Lotus Rouge!

Leave a Reply

 
